Холодоагент являє собою речовину, необхідну для роботи кондиціонера. Він циркулює по закритому контуру (складається з мідних трубок, компресора, випарника, конденсатора та інших елементів) і має свої різновиди. На сьогоднішній день виробники намагаються використовувати фреон (холодоагент), який безпечний для навколишнього середовища.
Питання про те, як правильно заправити кондиціонер, виникають у споживачів, які займаються установкою і обслуговуванням самостійно. Простіше і надійніше запросити фахівця: у нього знайдеться і спеціальне професійне обладнання для цих маніпуляцій, та й досвіду буде побільше.
У новому обладнанні запас холодоагенту достатній і дозаправка необхідна в декількох випадках: при втраті речовини в результаті транспортування, неправильного монтажу пристрою або при подовженні траси комунікацій. Кондиціонер, який раніше експлуатувався, завжди потребує дозаправки (при його установці на нове місце).
Холодоагент знаходиться в зовнішньому модулі кліматичного пристрою і вимірюється в кг.
Як заправити кондиціонер, щоб не порушити коректність роботи пристрою, описано в даній статті. Тут ви дізнаєтеся про правила заправки і знайдете покрокову інструкцію.
Для чого і чим заправляють кондиціонери?
Іноді кліматична техніка втрачає свою потужність, в результаті чого приміщення охолоджується/нагрівається гірше (або цей процес займає більше часу, ніж зазвичай). Це може статися через 6-12 місяців безперервної експлуатації і пояснюється втратою хладагента (за умови, що немає інших поломок).
Коли заправляти кондиціонер:
- Після закінчення ремонтних робіт, пов'язаних з обладнанням. При очищенні або усуненні неполадок часто відбувається витік фреону. Це негативно позначається на продуктивності пристрою. У таких випадках необхідна дозаправка агрегату. Кількість і марка холодоагенту вказані в документації (або інструкції по використанню).
- При технічному обслуговуванні. Зазвичай фахівці рекомендують перевіряти і при необхідності дозаправляти кондиціонер мінімум 1 раз в 2 роки (якщо іншого не передбачено виробником).
- Витік фреону може спровокувати неправильне встановлення пристрою, отже, буде потрібна заправка.
Враховуючи рекомендації виробника, закачування холодоагенту потрібно і в разі подовження траси. Кількість фреону повинно точно відповідати нормі, так як його недостатня кількість призводить до зменшення продуктивності, а надлишок — до поломки компресора.
Основні види холодоагентів, які використовують для заправки кліматичних пристроїв:
- R-22. Найбільш поширений в старих моделях. Шкодить навколишньому середовищу. Незважаючи на появу альтернативних озонобезпечних фреонів, досі використовується в кондиціонерах. Якщо саме цей вид холодоагенту знаходиться у Вашому агрегаті, то, при необхідності дозаправки, видаляти попередній запас фреону не потрібно.
- R-407C. Є сумішшю декількох холодоагентів. Перед заправкою вимагає повного видалення з системи, оскільки при витоку фреону відбувається нерівномірне його зникнення і зміна складу.
- R-410A. Раніше був найдорожчим холодоагентом, ізотропний (тобто з можливістю дозаправки). Не має в своєму складі хлору. Має ряд особливостей, що ускладнюють заправку і обслуговування.
Як залити фреон в кондиціонер конкретної моделі зазначено в інструкції або комплектної документації (також на внутрішньому і зовнішньому блоках є таблиця з цією інформацією). Перед будь-якими діями слід її прочитати, щоб не пошкодити пристрій.
Як заправити кондиціонер самостійно?
Перед тим, як приступати до заправки свого кліматичного агрегату, слід переконатися в тому, що це дійсно необхідно. Визначити це можна за такими ознаками:
- Втрата потужності, в результаті чого знижується якість охолодження/обігріву.
- Відсутність охолодження/обігріву зовсім.
- Поява льоду (інею) в місцях з'єднання мідних трубок.
При виявленні таких проблем і перед їх рішенням слід переконатися у відсутності інших несправностей. Дозаправити кліматичний пристрій можна двома способами:
- Орієнтуючись на тиск. У документах, виданих виробником, часто вказані робочі тиску хладагента в системі. Підключаючи до пристрою колектор, можна дізнатися існуюче значення і порівняти його з нормою. Дізнатися таким чином скільки фреону потрібно для заправки кондиціонера неможливо. Користуватися цим способом для інверторних кондиціонерів не рекомендується.
- По масі. Даний спосіб передбачає видалення всієї маси холодоагента з кондиціонера, після чого він закачується назад в систему. Перед початком вимірюють вагу балона з холодильною речовиною і заправляють необхідну кількість. Це найправильніший спосіб заправки. Але він вимагає знань і спеціального інструменту.
Як самому заправити кондиціонер, або покрокова інструкція
Способи і дії залежать від конкретного випадку (монтаж нового кондиціонера, усунення поломок, планове обслуговування і т. д.). Тому завжди слід спиратися на інструкцію з експлуатації безпосередньо даної моделі агрегату. Для роботи буде потрібно манометричний колектор, ваги, балон з холодоагентом і термометр, допоміжні інструменти. Нижче представлені загальні рекомендації по тому, як заправляти Кондиціонер:
- На штуцерах кондиціонера розташовані заглушки, які необхідно відкрити з метою доступу до ніпеля Шредера. Підключити синій шланг колектора до штуцера кондиціонера. Звільнити від повітря шланги і колектор. Жовтий шланг підключити до балона з холодоагентом.
- Встановити балон із заправною речовиною на ваги — це необхідно для контролю кількості холодоагенту, що вливається. Відкрити вентиль на балоні.
- Включити кондиціонер на охолодження. Почекати поки встановиться тиск.
- Далі слід відкрити газовий (синього шланга) вентиль, щоб почався процес заправки. Показники тиску в системі повинні підвищуватися, а температура — знижуватися.
- Як тільки різниця між показниками буде в межах значення норми, слід закрити вентиль на колекторі і перекрити вихід хладагента з ємності.
- Необхідно стежити за значенням на вагах.
- Перевірити роботу системи. Якщо все функціонує правильно — заправка виконана успішно.
При виникненні труднощів можна знайти в інтернеті відео про те, як заправити кондиціонер фреоном. Дії досить прості і під силу кожному користувачеві. Необхідно точно дотримуватися правил роботи з судинами, що знаходяться під тиском.